Advent och jul

Här hittar musik från våra körer, julens digitala andakterna, vår adventskalender och julspelet, samt en massa knep & knåp som du kan ladda ner, skriva ut och pyssla med under lediga advents- och juldagar.

Julprogrammet

Skärholmens kyrka

• to 24/12  11-13 Julafton, öppet i Skärholmens kyrka med digital andakt, Malin Strindberg
    fr 25/12  11-13 Juldagen, öppet i Skärholmens kyrka med digital andakt, Malin Strindberg
    sö 27/12 11-13 Annandag jul, öppet i Skärholmens kyrka med digital andakt, Yonas Tamiru
    fr 1/1       11-13 Nyårsdagen, öppet i Skärholmens kyrka
    sö 3/1      11-13 Öppet i Skärholmens kyrka med digital andakt, Veronica Lindgren
    on 6/1      11-13 Trettondedag jul, öppet i Skärholmens kyrka med digital andakt, Veronica Lindgren
    sö 10/1    11-13 Öppet i Skärholmens kyrka med digital andakt, Malin Strindberg

Bredängs kyrka

• Under tiden 24 december till 24 januari är Bredängs kyrka helt stängd pga nya strikta allmänna råd för Region Stockholm.
  • sö 20/12  14.30 INSTÄLLT! - Söndagsgudstjänst, Veronica Lindgren
    lö 26/12   14.00 INSTÄLLT! - Gudstjänst med gröt, Malin Strindberg
Skärholmens församlings digitala videomaterial.

Digitala gudstjänster

Du kan även delta i församlingslivet digitalt. Här finner du de gudstjänster och helgmålsböner som vi publicerar på Facebook och YouTube varje vecka.

Ge en gåva

Vill du ge en gåva till någon som inte ha allt. Här hittar du var din gåva behövs.

Adventskalender 2020

Vem jobbar egentligen i vår församling? Häng med och ta reda på!

Julberättelsen

- ett äventyr i fyra delar. Följ Josef och Maria hela vägen till Betlehem.

Knep & knåp

Här hittar du flera sidor knep & knåp, färgläggningsbilder och annat roligt pyssel för både stora och små! Svaren finns på sista sidan, men tjuvkika inte! ;)