Församlingshemsdörren
Foto: Cecilia Nilsson

Vårens nyheter från Svenska Kyrkan

I vår har vi startat en Torsdagstränings-grupp där vi tränar tillsammans i Beckenhof-parken. Dessutom har vi kickat igång Onsdagsung som är ett tillfälle för svenska ungdomar mellan 11 och 14 år att träffas och ha det trevlig tillsammans i Zürich. Vi anpassar alla våra träffar efter de regler och rekommendationer som gäller vid varje tidpunkt. Hoppas vi ses i vår!

Torsdagsträning

Möt våren med träning och gemenskap utomhus. Klara peppar och leder på torsdagar kl.10-11 i Beckenhof-parken. Ett nystartat initiativ för att träffas och trivas tillsammans!

Onsdagsung

Välkomna till vår aktivitet Onsdagsung! Ett tillfälle för dig mellan 11 och 13 år att träffa andra svenska ungdomar för att fika diskutera och ha roligt tillsammans i Zürich.

Våra barnsångsgrupper

Välkommen till vår populära barnsång i Basel, Zürich, Wettingen och Zug. På barnsången får barnen träna svenska, lära sig svenska sånger och träffa andra barn. Föräldrarna eller aupairerna får en trevlig stund tillsammans och ofta knyts starka vänskapsband. Kika in här för mer information om grupperna på de olika ställena. Välkommen!

Barnsång i Basel

Välkomna på barnsång i Basel varje torsdag kl 15.00-17.00. Vi träffas i Zinzendorfhaus på Leimenstrasse 10 i Basel. Det är öppet hus från kl. 14.00 om ni vill komma tidigare och fika, låna böcker och umgås. Anmäl dig till barnsången via vår volontär på 079-416 77 32, så att hon kan planera och vet hur många som kommer.

Barnsång i Zürich

För barn 0-5 år. Vi träffas onsdagar och fredagar på Kurvenstrasse i Zürich kl. 9:30-11.30 Vi sjunger, fikar och har det trevligt tillsammans. Ta med egen fika. Ingen föranmälan - välkommen!

Barnsång i Zug

Barnsång i Zug för barn mellan 0 och 5 år på tisdagar kl 14.30-16.30. Vi träffas hemma hos varandra eller utomhus på olika platser som vi bestämmer från vecka till vecka. Var och en tar med eget fika. Information inför täffarna sker i en WhatsApp-grupp så kontakta vår volontär på 079-416 77 32 så får du veta mer. Varmt välkomna!