Kickoff för basaren i Zürich

Varmt välkommen på kickoff-träff för basaren i Zürich! Vi ses torsdagen den 6:e oktober, kl. 19.00, i församlingshemmet för att spåna vidare och fördela uppgifter. Själva basaren kommer att hållas den 19/11 i våra egna lokaler på Kurvenstrasse, hos Caritas mitt över gatan samt i Martin Luther Kirche längre upp på gatan. Vi ser fram emot att skapa och uppleva årets julbasar tillsammans hemma hos oss på vår gata!

Hej alla basarmedhjälpare och basarvänner!

Tack alla ni som kom på uppstartsaperon onsdagen den 31/8 och bidrog till så härliga och inspirerande möten och samtal!

För er som inte kunde vara med bestod kvällen mycket av brainstormning kring basarupplägget samt delande av basarerfarenheter och tankar kring vad basaren betytt och betyder för oss.

Vi beslutade att genomföra basaren den 19 november 2022 på ett nytt sätt och använda oss av:

1. Vår egen lokal på Kurvenstrasse
  2. Caritas lokal mittemot
  3. Martin Luther Kirche
  4. Utomhusaktiviteter däremellan

Detta nya koncept skulle vi kunna (med Jannes ord) kalla "Vi bjuder hem er till oss - upplev Svenska kyrkans Julbasar i Zürich 2022". En flyer att sprida finns nedan, så be redan nu alla era vänner och bekanta att reservera detta datum!

Vi beslutade även att ha en kickoff-träff torsdagen den 6 oktober: VARMT VÄLKOMNA till denna träff kl 19 på Kurvenstrasse 1 då vi kan spåna vidare och mer konkret fördela uppgifterna. ALLA är välkomna!! Sprid gärna detta vidare om ni vet fler som är intresserade av att bli basarmedhjälpare. Ingen anmälan behövs, det är bara att dyka upp denna kväll!

Återigen TACK för ert stora engagemang och intresse för Julbasaren och vår Svenska kyrka! Hör av er om ni har frågor! (Och till sist, för er som är sugna på att basarjobba redan NU är det bara att sätta igång att BAKA och börja fylla frysarna! Det finns gott om plats på Kurvenstrasse.)

Ljuva basarhälsningar fulla av inspirationens vind!
Basarledningsgruppen

Åsa, Janne, Sofia, Per, Paul och Anna