Välkommen till Tutaryds församling

Tutaryd, Ryssby och Agunnaryd utgör Ryssby pastorat. I Tutaryd bor cirka 200 personer. Trots att vi inte är så många har vi ett rikt församlingsliv. Här finns gudstjänster för stor som liten, stickcafé, församlingsråd, spa för själen, pilgrimsvandringar och en egen kyrkokör.

Vi är mycket stolta över vår vackra 1600-talskyrka. Den är helt renoverad både in- och utvändigt, vilket vi delvis har bekostat med egna medel. Kyrkan är väldigt populär både som vigselkyrka, dopkyrka och som utflyktsmål. Här finns också en askgravlund.

Gudstjänst

Gudstjänsten står i centrum i församlingens liv. I vår fina kyrka firas gudstjänster för stor som liten. Se pastoratets hemsida eller annons i Veckobladet för aktuella  gudstjänsttider.

Kyrkokör

Välkommen att sjunga i kör. Vi övar i församlingshemmet torsdagar ojämn vecka.

Tutaryds kyrka
Foto: Linda Muhr Sandahl

Spa för själen

Någon gång ibland stannar vi upp och under några timmar är vi tillsammans i TYSTNAD. Dagen fyller du med det som  just Du vill. Du kan vila, läsa, skapa eller bara vara.

Himmel & pannkaka

Välkommen till en eftermiddag för hela familjen. Vi firar en liten gudstjänst tillsammans och därefter äter vi pannkakor.

Stickcafé

har vi i församlingshemmet torsdagar jämn vecka.

Församlingshemmet

används i huvudsak till kyrkans verksamhet. Det är också tillgängligt att hyra för alla Tutarydsbor enligt överenskommelse. Kyrkan har även nära samarbete med Byalaget.

Om du har frågor kan du vända dig till Ordförande i församlingsrådet Johanna Nelson tel. 0702-64 74 72. Vill du hyra församlingshemmet ringer du Ingrid Larsson på tel. 0730-768415.