Digital påsk

Här kan du se alla digitala andakter, konserter och annat från påsken 2021.

Under påskhelgen 2021 sände Roslagens östra pastorat inspelade andakter och konserter. Utöver det kan du lyssna till några av påskens psalmer - och passa på att sjunga med!

”O store Gud”

En konsert med gamla andliga sånger inspelad i Norrtälje kyrka. Medverkande: Maria Ribeiro, sång Daniel Edoff, sång Sebastian Johansson, piano och orgel

Konsert "O store Gud"

Psalmer i påsktiden

Här får du lyssna till psalmer som spelas in i någon av pastoratets kyrkor. Via länkar till YouTube-kanalen ”RÖST i Svenska kyrkan” kan du lyssna på psalmerna.

Skärtorsdagens psalm 70 ”O Jesus, än de dina” är inspelad i Lohärads kyrka och framförs av kyrkomusikerna Peter Dahlberg och Eva Zethelius.

Psalm 70

Långfredagens psalm 738 ”Herre, du vandrar försoningens väg” är inspelad i Arholma kyrka och framförs av Anders Jalkéus, Lars-Åke Johansson, Maria Måneskär och Annika Svärd.

Psalm 738

Påskaftons psalm 741 ”Graven ligger tom” är inspelad i Norrtälje kyrka och framförs av Lena Nordlander, sång och Karin Sahlin, oboe och piano.

Psalm 741

Påskdagens psalm 148 ”Jesus Kristus är uppstånden” är inspelad i Riala kyrka och framförs av kyrkomusiker Thomas Sving.

Psalm 148

Annandag påsks psalm 154 ”Dina händer är fulla av blommor” är inspelad i Rådmansö kyrka och framförs av kyrkomusiker Anna Lorin Nordahl.

Psalm 154