Sommarläger i Svartedalen

Två olika läger för barn i åk 1-6 i början av sommarlovet!

Läger för barn i åk 1-3, 15-16 juni

Alla barn i åk 1-3 är varmt välkomna på läger torsdag -fredag 15-16 juni.

Vi samåker från Romelanda kl. 16.30 torsdag 15 juni. Lägret är slut vid 17 på fredagen. På söndagen är alla barn som vill och orkar välkomna tillbaka till lägergården, tillsammans med sina familjer, för att fira gudstjänst kl.10.

Vi kommer att vara på Håltgården i Svartedalen. Där sover vi i sängar eller på madrasser på golv. (Vi ledare gör en rumsfördelning.)

Under vårt dygn tillsammans kommer att vi att ha bibelsamlingar, aktiviteter lekar, sångstund mm. Förhoppningsvis blir det fint väder så att vi kan bada i Håltsjön, där vi har tillgång till en egen badplats 600m från gården.

Mer information om tider, skjutsar vägbeskrivning och vad man ska ta med sig kommer längre fram till dem som anmält sig.

Ledare:

Barbro Lööf och Johanna Kalin, samt ungdomar från församlingen.
Föräldrar är välkomna med som extra ledare!
Vi behöver t.ex. vara flera vuxna nere vid sjön.
Kontakta Barbro Lööf om du kan vara med under någon del av lägerdygnet.

Kostnad:

Frivillig avgift på 150kr/barn.
(syskonrabatt och gratis för ett barn om en förälder är med som ledare)
Avgiften kan betalas via swish till: 123 569 64 30, märk med ”Barnläger”. Det går också bra att betala kontant vid avresa eller ankomst.

Anmälan:

Anmälan senast 4 juni, genom formuläret nedan eller direkt till Barbro Lööf, se kontaktuppgifter längst ner.

Läger för barn i åk 4-6, 16-18 juni

Alla barn i åk 4-6 är välkomna på läger fredag -söndag 16-18 juni.

Vi samåker från Romelanda kl. 16.30 fredag 16 juni. På söndag 18 juni är alla föräldrar och syskon välkomna till lägergården för att avsluta lägret med gudstjänst och kyrkfika. Gudstjänsten börjar kl.10. Den som vill får gärna stanna kvar och bada efter fikat, men då gäller föräldraansvar. Kan ni inte komma på söndagen ordnar vi skjuts hem för ert/era barn.

Vi kommer att ha bibelsamlingar, aktiviteter, lekar, korvgrillning mm. Förhoppningsvis blir det fint väder så att vi kan bada i Håltsjön, där vi har tillgång till en egen badplats 600m från gården. Vi har också möjlighet att låna en eka och tre kanoter för dem som vill prova på att ro eller paddla.

Mer information om skjutsar, vägbeskrivning och vad man ska ta med sig kommer längre fram till dem som anmält sig.

Ledare:

Barbro Lööf och Emelie Currie, samt ungdomar från församlingen.

Föräldrar är välkomna med som extra ledare!
Vi behöver t.ex. vara flera vuxna nere vid sjön.
Kontakta Barbro Lööf om du kan vara med någon stund eller hela lägret.

Kostnad:

Frivillig avgift på 200kr/barn.
(syskonrabatt och gratis för ett barn om en förälder är med som ledare)

Anmälan:

Anmälan senast 4 juni, via formuläret nedan, eller genom kontakta Barbro Lööf (se kontaktuppgifter längst ner på sidan).

ANMÄLNINGSFORMULÄR

OBS! Vi har upptäckt att formuläret strular, så ni får gärna mejla anmälan till barbro.loof@svenskakyrkan istället. Svara gärna på frågorna i formuläret i mejlet.