Vad gäller för gudstjänsterna?

Här kan du läsa om vilka restriktioner som gäller för olika gudstjänster, dop, vigslar och begravningar.

Bröd OCH VIn i nattvarden

Både bröd och vin erbjuds återigen i mässorna. Den som vill erbjuds att efter ha tagit emot brödet få doppa det i bägaren med vinet.

Gudstjänster Kareby

• Max 50 deltagare vid anvisade sittplatser.
  • Sänds fortsatt digitalt via facebook och församlingens hemsida.
  • Ingen förlängd nattvard (det finns alltid möjlighet att kontakta någon av prästerna för hembesök med nattvarden).
  • Vid mässa kl 10: Medtag gärna egen kaffekorg vid fint väder för fika utomhus efter gudstjänsten.

Gudstjänster Romelanda

• Max 50 deltagare vid anvisade sittplatser.
  • Vissa söndagar (vid fint väder) kan gudstjänsten ske utomhus. Detta meddelas senast kl 8 på söndag morgon via församlingens facebooksida och hemsida.
  • Sänds fortsatt digitalt via facebook och församlingens hemsida.

Dop, vigsel, begravning

• Max 50 deltagare vid anvisade sittplatser.
  • P.g.a. begränsningar i antal deltagare finns det möjlighet att gudstjänsterna sänds genom en privatlänk på församlingens hemsida.
  • Våra församlingshem är tillgängliga för dopkalas, fester eller minnestunder - förutsatt att gränsen på max 50 personer hålls.

Välkommen att kontakta församlingsexpeditionen om du har några frågor. Kontaktuppgifter finns längst ner på sidan.