Administrativ koordinator för ledning och styrning
Den här tjänsten som är nyinrättad innebär att bereda ärenden samt tillse kyrkoherden och förtroendemannaorganisationen kvalificerat stöd med god framförhållning och effektiva rutiner. I uppdraget ingår att vara sekreterare i valnämnden, beredningsutskottet, kyrkogårds- och fastighetsutskottet, kyrkorådet samt kyrkofullmäktige. Det innebär bland annat att skriva fram handlingar, genomföra utredningar samt att skriva protokoll.
I uppdraget ingår även att ingå i olika arbetsgrupper och att bidra till vår utveckling mot en syftesdriven och tillitsbaserad organisation.
Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial adekvat utbildning och som har relevant erfarenhet av liknande arbete som stöd till en strategisk ledningsfunktion eller motsvarande roll.
Du behärskar självklart moderna digitala verktyg inom administration och har vana av att skriva protokoll. Tjänsten kräver att du har en mycket god förmåga i att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en idéburen organisation med demokratisk styrning.
- Du delar Svenska kyrkans värdegrund och är medlem i Svenska kyrkan.
Personliga egenskaper
Vi rekryterar en nyckelroll i organisationen och har därmed stora krav på personlig lämplighet. Vi söker dig som är serviceorienterad, strukturerad och har lätt för att skifta fokus och prioritera.
Du är noga med tidsramar samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter.
Du har förmågan att ta ett självständigt ansvar för arbetsuppgifter. Du behöver också kunna samarbeta med många olika medarbetare, både anställda och förtroendevalda.
Omfattning och placering
Tjänsten omfattar heltid, 100 % och är en tillsvidare anställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten är placerad i Örnsköldsviks församlingshem med kyrkoherden som chef. Arbetet sker i huvudsak på plats.