En man som sitter och kör en bil.
Foto: Paul Hanaoka/Unsplash

Kyrktaxi

Kyrktaxi erbjuds de som bor i Örnsköldsviks församling och för resor till och från Örnsköldsviks kyrka, Sörlidens församlingsgård och Örnsköldsviks församlingshem. Gäller endast våra egna aktiviteter, så som t.ex gudstjänst och aktivträffar. Bokas i god tid innan avfärd. Bokas på 0660-10000. Ange att det är kyrktaxi. Resan kostar 20 kr.

Om kyrktaxi

Kyrktaxi är en tjänst för dig som har svårt att på egen hand ta dig till Örnsköldsviks församlings aktiviteter. Obs! Det gäller endast kyrkans egna aktiviteter, så som gudstjänst, samtalsgrupp, aktivträff.
Du bokar kyrktaxin själv på tfn 0660-10000. Uppge då att det är kyrktaxi. Kostnad 20 kr som betalas direkt till chauffören under resan. Resterande summa faktureras av Örntaxt till församlingen.
Se till att boka resan i god till innan avfärd.

Kyrktaxin kör till och från

Kyrktaxi kan ej nyttjas vid

- förrättningar (begravning, dop, vigsel)
- diakonal verksamhet