En klubba som används för att klubba igenom förslag
Foto: Unsplashed

Kyrkofullmäktige - ledamöter och protokoll

I Örnsköldsviks norra pastorat består kyrkofullmäktige av 24 ordinarie ledamöter och 15 ersättare. De sammanträder två gånger om året. En gång på våren och en gång på hösten. Ordförande är Zenitha Nordfjell. Här hittar du även kyrkofullmäktiges mötesprotokoll

Kyrkofullmäktige är det högsta beslutande organet i pastoratet som består av Arnäs, Gideå Trehörningsjö, Grundsunda och Örnsköldviks församlingar. Kyrkofullmäktige väljs genom direkta kyrkliga val. Kyrkofullmäktiges arbetsformer regleras i Kyrkoordningen och ofta antar kyrkofullmäktige en egen arbetsordning med detaljerade bestämmelser. Ledamot av kyrkofullmäktige måste vara medlem i församlingen, vara döpt (eller ha varit förtroendevald innan dopkravet kom till) och ha fyllt 18 år på valdagen.

Ledamöter:

Marie Buhr