Öppen förskola i Längbro

Öppen förskola ger dig och ditt barn möjlighet att leka, busa, pyssla, fika och hänga med andra barn och föräldralediga vuxna! Hos oss i Längbro finns fina pysselrum & lekrum. Sångstund och enkelt fika finns. Micro finns om du vill värma egen mat. Varmt välkommen hit!

Måndagar 09.30-12.00 Öppen förskolan med sångstund.
För ålder: 0-5 år med vuxen
Onsdagar 13.30-15.30 Öppen förskolan utan sångstund.
Öppen verksamhet - ingen anmälan

Vad händer på Öppnis?
Vi träffas i Längbro församlingshem, ingång på sidan av huset.

Vi välkomnas till en mysig miljö med möjlighet att få träffa andra barn och vuxna. Det serveras mellanmål för både små och stora, för en liten peng. Det är bara fantasin som sätter gränsen i den fria leken inne i våra fina leklokaler. Det anordnas även olika pyssel i pysselrummet. Lekparken utanför församlingshemmet går utmärkt att använda. Vi har gott om leksaker för sandlådelek samt utomhusspel. Det är fritt att komma och gå som en behagar. Välkomna!

Här hittar du oss på facebook!

Påsklovskul i Längbro

Måndag 25 mars 09.30- 13.00 Påsklovskul för barn och familj. Lek, fiskdamm, påskpyssel och en massa annat skoj utlovas i våra fina lokaler i Längbro församlingshem. Vi avslutar med våffellunch!

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Boka dop i Örebro

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett ålder på den som döps. Här kan du välja tid och plats för dop i någon av våra kyrkor och kapell. Bokning går att göra direkt på webben.

Ett barn visar glatt upp en bit ljusblå lera som hen jobbat med.

Gå Trygghetscirkeln i Örebro: föräldrakurs om trygghet och anknytning

Trygghetscirkeln är en satsning från Svenska kyrkan i Örebro – en kostnadsfri föräldrakurs om trygghet och anknytning, för dig som har barn i förskoleåldern. Kursen startar flera gånger per år. Välkommen med din intresseanmälan!

Längbro församling

Adress:
Församlingsvägen 4,
(informationsservice, öppet mån-fre 9-16)
E-post: langbro.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Längbro församling

Till Längbro församling på Facebook

Församlingens kyrkor: