Sankta Katarina studentboende, Studievägen 18.
Foto: Ulla-Carin Ekblom

Felanmälan för dig som är student

Här hittar du information om hur du anmäler fel i din studentlägenhet vid Sankta Katarina studentboende och på Almby kyrkpark.

Följande fel anmäls direkt till respektive företag:

• Bredband, Studievägen 14 och 16 – För supporthjälp kontakta din egen bredbandsleverantör.
  • Bredband, Studievägen 18 och Almby kyrkpark – Telia 020-20 20 70 eller www.telia.se
  • Tv, Studievägen 14 och 16 – Tele2 på tel 90 222 eller www.tele2.se
  • Tv, Studievägen 18 och Almby kyrkpak - Telia på tel 90 200 eller www.telia.se
  • Hissar – enligt anvisning utanför hissen.

Vid jourfall på kvällar och helger

Vid akuta problem utanför kontorstid, efter kl. 16 och före kl. 7, när ett avhjälpt fel eller anmälan om allvarlig störning inte kan vänta till nästa arbetsdag: Gör en anmälan till larmcentralen CSG på telefon 019-26 40 50.

Larm utanför kontorstid bör undvikas och ske endast i följande fall:

• Vid fel eller haveri där följdskador kan uppstå och förvärras, såsom vid vattenskada.
  • Vid annat brådskande fall, t ex vintertid om inte värmeanläggningen fungerar.

Kostnaderna för jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel och för fel som inte har akut karaktär, samt upplåsning av lägenhet, debiteras den som anmält felet.

Övrig felanmälan

Logga in i bostadsportalen och registrera din felanmälan under fliken "Mitt boende". Beskriv felet och ge tillstånd att gå in med huvudnyckel. I annat fall, lämna ett telefonnummer där vi kan nå dig.

Svenska kyrkans bostäder i Örebro

Telefon: 019-15 45 30 (mån-fre 09.30-11.30)
E-post: orebro.bostader@svenskakyrkan.se

Postadress: