Digitalt i Almby: Gudstjänster, konserter och grupper

Här kan du läsa mer om Almby församlings digitala verksamhet: gudstjänster, musikprogram, sångsamlingar för barn och samtalsgrupper för vuxna.

Gudstjänster

Gudstjänst firas varje söndag kl 10 och även vid andra helgdagar och tillfällen. Vi sänder gudstjänsterna live via Facebook. Längst ner på sidan hittar du  kalendern med tiderna för våra gudstjänster.

SÅ LOGGAR DU IN FÖR GUDSTJÄNST
Vi sänder live från Almby kyrka via Almby församlings facebook-sida (klicka på länken): www.facebook.com/almbyforsamling/

Du kan delta digitalt även om du inte har en inloggning till facebook: När förfrågan om inloggning dyker upp – tryck på texten ”Inte nu”!

Musik och barnsångsamlingar

På kanalen Youtube (Almby församling) hittar du finstämda eller glada musikinspelningar från Almby församlings körer samt sångsamlingar för barn i förskoleåldern. Här nedanför ser du några smakprov.

Samtalsgrupper

Vi startar vid intresse digitala samtalsgrupper om kristen tro. Ibland utgår vi från en bok där vi inför varje digital träff läser ett kapitel och sedan reflekterar tillsammans. Du kan anmäla ditt intresse för kommande digitala grupper till almby.forsamling@svenskakyrkan.se eller 019-154677 (exp). Vi tar gärna emot förslag på ämnen att samtala om tillsammans.

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.

Almby församling

Almbyvägen 4,

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook