Sommaräng med lavendel.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Gemenskapsdagar och bussutflykter i Almby församling

Följ med Almby församling på gemenskapsdagar 29-30 juni för alla åldrar på Svenska kyrkans kursgård Solliden. Välkommen med en eller två dagar! Under sommaren åker vi också iväg på fyra bussutflykter!

Gemenskapsdagar 29-30 juni

Dagarna kommer att innehålla gemensamma samlingar och möjligheter till olika aktiviteter för barn och vuxna. Bad, spel, naturskön miljö, lägerbål och tid för avkoppling. Vi kommer också ha gemenskap vid gudstjänst och andakt.

När: 29-30 juni

Resa: Båda dagarna kommer buss att avgå från Brickebacken och Almby, avresa på morgonen och hemresa eftermiddag/tidig kväll.

Kostnad: 150 kr/vuxen och dag (måltider ingår), 400 kr vid övernattning (begränsat antal rum) inkluderat två dagar. Barn upp till 18 år är med gratis.

Anmälan: Anmälningstiden är öppen fr o m 20 maj-10 juni, om det bli många anmälningar gäller först till kvarn. Anmäl dig till församlingsexp, tel. 019-15 46 77 eller e-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

Ange namn, telefonnummer samt ev. specialkost och om du har med rollator eller barnvagn. Ange vilka/vilken dag du tänker vara med och om du önskar sova över. Ange var du vill stiga på bussen: Almby eller Brickebacken.

Övrig information:  För dig som anmäler dig kommer mer information efter anmälningstidens slut. Kolla gärna in mer på Sollidens hemsida.

Frågor? Ring Per Malmros, 019-15 47 77, Pernilla Ljungberg 019-154705 eller Sara Björnmo 019-15 47 17.

Bussutflykter sommaren 2022

Fyra onsdagar under sommaren har du möjlighet att följa med på eftermiddagsutflykter. Vi kommer att besöka olika platser i närheten av Örebro. Det blir också fika och andakt.

Onsdag 6 juli: Till Tångeråsa kyrka
Onsdag 20 juli: Till Askersund för båttur på Vättern
Onsdag 3 augusti: Till Kumla sjöpark
Onsdag 17 augusti: Till Solliden

Kostnad
30 kronor per person och resa (buss, båt och fika ingår)

Avfärd
Brickebackens vårdcentral 13:00 & Almby kyrka 13:15.

Hemkomst
Almby kyrka cirka 16.30 & Brickebacken strax efter det.

Senast måndag innan aktuell resa till Infocenter 019-15 45 00.
Ange namn, telefonnummer samt eventuell specialkost, om du behöver få plats med rollator eller annat. Ange var du vill stiga på bussen. Begränsat antal platser är 50 st.

Frågor
Ring Pernilla Ljungberg, 019-15 47 05 eller
Håkan Johannesson, 070-655 36 03.