Ur Svenska kyrkans bildbank IKON
Foto: Johannes Frandsen

After School och Öppen kyrka för alla åldrar

Efter skolan håller vi öppet! Välkommen på After School i Almby (årskurs 4-6) och Öppen kyrka för alla åldrar i Brickebacken.

After School i Almby

After school i Almby är en öppen och frivillig verksamhet för barn i åk 4–6. Det betyder att ingen anmälan behövs och att man är med när man själv vill och kan. Vi skickar med information om verksamheten till vårdnadshavarna första gången barnet deltar. Vi äter mellis, pysslar, bakar, spelar pingis, bygger lego, och spelar sällskapsspel mm. Vi avslutar varje träff med en andakt. Det är bara att hänga på! Ingen kostnad.

Tid: Vi träffas på torsdagar kl. 15.30- 17.00 med drop– in mellis från kl. 15.00. After School är inte öppet på skollov (dvs stängt sportlov, påsklov och Kristi himmelsfärdshelgen).

Plats: Almby församlingshem, Almbyvägen 4.

Ledare: Per Malmros, Nan Karlsson och Carina Sandström. Vid frågor, mejla per.malmros@svenskakyrkan.se eller ring 019–154777

Öppen kyrka för alla åldrar i Brickebacken

Vi träffas på torsdageftermiddagar och spelar spel, pratar, pysslar och fikar. Öppen verksamhet, ingen anmälan behövs.

Tid: Torsdagar 15:30-17:30

Plats: Den gode herdens kapell, Brickebackens centrum.

Ålder: Barn och vuxna i alla åldrar är välkomna!

Ledare: Liv Stenlund, My Sedin och Peter Kempe. För information ring eller mejla Peter: 019-154680, peter.kempe@svenskakyrkan.se

Det är oss du träffar!

Ett barn med krulligt ljust hår tittar leende in i kameran.

Barn och familj i Almby

Kom och var med i våra grupper och aktiviteter för barn och familj!

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.