Nybro pastorat söker präst

Nyhet Publicerad Ändrad

Vår vision är att vi i varje möte, varje samtal, varje verksamhet pekar inåt mot vårt centrum - Guds kärlek genom Jesus. Vår vilja är att alla våra olika verksamheter, möten och gudstjänster ska vara genomsyrade av trygghet och gemenskap. Vår förvissning är att vi blir starkare och tydligare som kyrka i hela pastoratet om vi arbetar tillsammans, anställda och ideella medarbetare.

Församlingsverksamheten är uppdelad i två arbetslag och du kommer att ingå i det arbetslag som ansvarar för verksamheten riktad till barn, ungdom och skola. Även om verksamheten omfattar hela pastoratet, så kommer du ha en gemenskap där du firar din huvudsakliga gudstjänst. Du kommer, tillsammans med församlingsrådet, ansvara för att utveckla gudstjänstlivet i samklang med lokala traditioner.

Du kommer att ingå i ett kreativt arbetslag med en stor barn- och ungdomsverksamhet.
Johannesmässan i Nybro kyrka planeras av ungdomar och relaterar till ungdomsverksamheten. Vi arbetar som ett lag och det är därför viktigt att du tycker om att jobba i team, även om du kommer att vara ansvarig för konfirmander och
ungdomsverksamhet. Läger är en naturlig del av arbetet, liksom att tjänstgöra vid kyrkliga
handlingar. För att trivas i rollen behöver du vara uppriktigt intresserad av andra människor med en god förmåga att relatera till andra.

Körkort är ett krav.

Har du frågor om tjänsten hör av dig till:
Göran Madeland, kyrkoherde
0481-429 30, goran.madeland@svenskakyrkan.se

Sanna Engelbrektsson, verksamhetsledare/diakon
0481-429 45, sanna.engelbrektsson@svenskakyrkan.se

Välkommen med din ansökan senast den 23 augusti 2022.

Nybro pastorat
382 22 Nybro