Kyrkomusiker Nybro pastorat 100%

Nyhet Publicerad

Nybro pastorat söker Kyrkomusiker för vårt gudstjänstliv i Hälleberga församling och vårt barn- och ungdomsarbete.

Kyrkomusiker 100 %

Vi söker en kyrkomusiker för vårt gudstjänstliv i Hälleberga församling och vårt barn- och ungdomsarbete.

Du kommer att ingå i pastoratets arbetslag för Barn, Ungdom och Skola och vara delaktig i vårt konfirmandarbete med bland annat lägerverksamhet. Hela arbetslaget har tjänsteställe i Ansgarsgården i Nybro.

Du kommer att ha ett särskilt ansvar för gudstjänstmusiken i Hälleberga kyrka och får förmånen att leda Hälleberga kyrkokör och barnkör.

Tillsammans med övriga 6 kyrkomusiker i pastoratet kommer du att schemalagt tjänstgöra vid våra kyrkliga handlingar.

Du behöver vara uppriktigt intresserad av andra människor med en god förmåga att relatera till andra.

Du är bra på att arbeta tillsammans med andra.

Du kommer till Nybro, mitt i glasriket, med närhet till Kalmar och Öland och Växjö.

Nybro pastorat består av åtta församlingar som arbetar som en enhet.

Vår vision är att vi i varje möte, varje samtal, varje verksamhet pekar inåt mot vårt centrum - Guds kärlek genom Jesus.

Vår vilja är att alla våra olika verksamheter, möten och gudstjänster skall vara genomsyrade av Trygghet och Gemenskap.

Vår övertygelse är att tillsammans blir vi starkare och tydligare. Tillsammans som en enhet – en kropp – kan vi vara kyrka i hela pastoratet. Tillsammans, oavlönade och avlönade medarbetare kan vi berätta berättelsen vidare!

Du behöver ha körkort och tillgång till bil.

Har du frågor om tjänsten hör av dig till kyrkoherde Lars Ström 0481-429 05 lars.strom@svenskakyrkan.se

eller till

Diakon Sanna Engelbrektsson som är verksamhetsledare för barn- och ungdomsarbetslaget. Tel 0481-429 45 sanna.engelbrektsson@svenskakyrkan.se

Lars är i tjänst fram till 1/7 och åter igen efter semester 9/8.

Sanna är i tjänst 1-2/7 är sedan åter i tjänst efter semester 2/8

Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2021 till