Foto: IKON

Gudstjänst i radio Nybro 98.1 MHz

Nyhet Publicerad Ändrad

Söndagarnas gudstjänster finns att lyssna på här. Bara klicka på kyrkornas namn här nedan.

Söndag 28 juni Gudstjänst från Hälleberga kyrka

Söndag 21 juni Gudstjänst från Madesjö kyrka

Söndag 14 juni Gudstjänst från Sankt Sigfrids kyrka

Söndag 7 juni Gudstjänst från Kråksmåla kyrka

Söndag den 31 maj Gudstjänst från Örsjö kyrka

Söndag den 24 maj Gudstjänst från Nybro kyrka

Söndag den 17 maj Gudstjänst från Bäckebo kyrka

Söndag den 11 maj Gudstjänst från Madesjö kyrka

Söndag 26 april Gudstjänst från Oskars kyrka

Sönd 19 aprils gudstjänst från Nybro kyrka.

EVANGELIUM

Johannesevangeliet kapitel 20, vers 24-31

En av de tolv, Tomas, som kallades Tvillingen, hade inte varit med när Jesus kom. De andra lärjungarna sade nu till honom: ”Vi har sett Herren”, men han sade: ”Om jag inte får se spikhålen i hans händer och sticka fingret i spikhålen och sticka handen i hans sida tror jag det inte.” En vecka senare var lärjungarna samlade igen, och Tomas var med. Då kom Jesus, trots att dörrarna var reglade, och stod mitt ibland dem och sade: ”Frid åt er alla.” Därefter sade han till Tomas: ”Räck hit ditt finger, här är mina händer; räck ut din hand och stick den i min sida. Tvivla inte, utan tro!” Då svarade Tomas: ”Min Herre och min Gud.” Jesus sade till honom: ”Du tror därför att du har sett mig. Saliga de som inte har sett men ändå tror.” Också många tecken som inte har tagits med i denna bok gjorde Jesus i sina lärjungars åsyn. Men dessa har upptecknats för att ni skall tro att Jesus är Messias, Guds son, och för att ni genom att tro skall ha liv i hans namn.