Dataskyddspolicy

Vår behandling av dina personuppgifter

Det är viktigt för oss på Kyrkogårdsförvaltningen att du ska känna dig trygg. Det gäller även vår behandling av dina personuppgifter.

Den 25 maj år 2018 trädde en ny EU-förordning i kraft, GDPR. Det står för General Data Protection Regulation, och är en dataskyddslag som ersätter den tidigare Personuppgiftslagen , PUL. GDPR syftar till att stärka rätten till insyn och kontroll av de personuppgifter som lagras digitalt om dig.

Vi på Norrköpings pastorats Kyrkogårdsförvaltning värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Den här dataskyddspolicyn förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information. Ta gärna del av dataskyddspolicyn så att du förstår och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss vi eventuella frågor.

Till dataskyddspolicyn (pdf)