Här kan du läsa mer vad som gäller för konfirmation i Norrfjärdens församling

Att konfirmera sig i Norrfjärdens församling är gratis och alla är välkomna. Det går bra att vara med några gånger innan man bestämmer sig för om man vill konfirmera sig eller inte.

Väljer du att konfirmera dig när året är slut så behöver du vara döpt och medlem i Svenska kyrkan. Om du inte redan är det så ordnar vi det under året.

Har du frågor eller vill veta mer? Hör av dig till Henrik Berglund, se kontaktuppgifter nedan.

Henrik Berglund

Norrfjärdens församling

Präst

Mer om Henrik Berglund

Henrik är präst eller komminister som det också kan heta i Svenska Kyrkan. Han arbetar med enskilda gudstjänster och kyrkliga handlingar (dop, vigslar och begravningar) men även gudstjänstutveckling på längre sikt. Henrik leder alphagrupper och är med i konfirmandarbetet. Henrik har också ett ansvar att samordna det som händer i Rosviks kyrka och att inspirera till mer bön i församlingen.