Foto: Magdalena Martin /Ikon

Norrahammar-Hovslätts kyrkokör

Norrahammar-Hovslätts kyrkokör är en blandad kör med bred repertoar.

Norrahammar-Hovslätts kyrkokör är en blandad fyrstämmig kör med sångare i blandade åldrar. Kören medverkar i församlingens gudstjänster och kyrkliga högtider. Repertoaren består till största del av de sakrala sånger, men vi uppskattar stilistisk mångfald och sjunger gärna gospel, visa och pop.

Ungefär två gånger per år framför vi även större körverk och gör musikgudstjänster i samarbete med andra körer, solister och instrumentalister.

Norrahammar-Hovslätts kyrkokör är en öppen grupp som välkomnar alla som vill prova att sjunga med oss; i dagsläget efterfrågas särskilt mansröster. Övningarna sker på måndagar med drop in fika innan. Vi trivs mycket bra tillsammans och ordnar gärna trevliga körutflykter och resor till kulturella evenemang.

Tid & plats

Körövningar för Norrahammar-Hovslätts kyrkokör anordnas på måndagar kl. 18:45–20:30 i Kyrkvillan. Drop in fika från kl: 18:15.