Kyrkguiden

Nyhet Publicerad Ändrad

Det finns en app att ladda ner till din telefon! Den heter Kyrkguiden. Där kan du se information om landets kyrkor, församlingshem och kyrkogårdar m.m. Här kan du läsa mer.

Appen har utvecklats för att visa information om aktiviteter i alla Svenska kyrkans lokaler i hela landet.

Kyrkguiden hjälper dig att hitta till landets kyrkor och du ser lätt tillgänglighetsinformation om kyrkorna om pastoratet har fyllt i detta. Appen är gratis och finns både för Iphone och Android. Kyrkguiden är en nationell app och är fantastisk för dig som vill upptäcka kyrkor i närområdet eller längre bort i landet, där kan du läsa om kyrkobyggnader och också om vad som händer i dem. Du kan favoritmarkera kyrkor och markera kyrkor du besökt eller vill besöka.

För dig som vill veta mer om all verksamhet och allt som händer i ditt eget pastoratet rekommenderas att du först och främst besöker hemsidan. Det finns massor av information på pastoratets egna webbplats som är anpassad för mobil och går utmärkt att surfa runt på med sin telefon.

Ta reda på hur du lägger till webbplatsen som genväg på din hemskärm på telefonen så hittar du snabbt till första sidan där kalendern och alla händelser finns med.