Foto: Pixabay

Julmatkassen

Nyhet Publicerad

Har du det extra kämpigt med ekonomin till jul? Då kan du ansöka om Julmatkassen om du bor i Östervåla Harbo pastorat, Nora församling, Vittinge församling eller Västerlövsta pastorat. I år samlas Svenska kyrkans församlingar i Heby kommun till en gemensam satsning. Julmatkassen innehåller presentkort på mataffärer där man även kan köpa enklare julklappar.

Gör så här:
Skriv ett brev till din församling och berätta om varför just du behöver julmatkassen och hur många ni är i familjen. Glöm inte att ange dina kontaktuppgifter!

Märk kuvertet ”Julmatkassen” och lämna den till din pastorsexpedition (direkt i brevlådan eller per post) senast den 14/12.

Vi försöker hjälpa så många vi kan, men vi kan inte lova att hjälpa alla som söker. Vi prioriterar hushåll med barn.

Med önskan om en välsignad jul, med lite mindre oro.

Cecilia Jansdotter, kyrkoherde Östervåla Harbo
Karl-Magnus Hansson, kyrkoherde Nora