Stöd för barn och unga i sorg

Här finns det möjlighet att prata om sorgen, minnena och känslorna som följer med förlust.

Barn och unga i sorg

Att förlora en förälder eller någon annan närstående genom dödsfall kan vara svårt oavsett ålder. Svenska kyrkan i Nacka och Värmdö erbjuder en mötesplats där vi kan dela tankar och känslor. Både skratt och tårar får plats här!

Samtal med andra som har liknande upplevelser kan ge en känsla av gemenskap och förståelse som kan vara tröstande och stärkande under den svåra tiden.

Du behöver inte bo i Nacka eller Värmdö för att få vara med, alla är välkomna.

Vi vill erbjuda en plats för att du ska:
• få träffa andra med liknande erfarenhet
• få fundera och prata om det som har hänt
• upptäcka hur livet kan gå vidare trots allt

Vi som leder sorgegruppen har utbildning och erfarenhet av mötet med både barn och vuxna i sorg. Verksamheten kommer anpassas till deltagarnas ålder och behov. Varje människa är unik och vi vet hur viktigt det är att därför möta var och en utifrån de förutsättningar som finns. Vid behov finns det möjlighet att ha flera grupper.

Kontakta någon av oss för information:

Anna Hirsch, diakon i Nacka församling:
anna.hirsch@svenskakyrkan.se

Sophie Sköldeberg, diakon i Boo församling:
sophie.skoldeberg@svenskakyrkan.se

Sorgegrupp för vuxna

Tisdagar 16.00 i Lillstugan vid Nacka kyrka.