Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Välkommen att boka dop direkt här:

• I online-bokningen kan du boka dop i Nacka kyrka, Nacka kapell, Gläntan och Älta kyrka.
  • Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Om ni önskar döpa fler på samma tid så fyller ni i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”.
  • Är ni intresserade av dopkalas? Se lediga tider i online-bokningen.
  • När bokningen skickats till oss, gör vi en avstämning innan vi skickar ut en definitiv bekräftelse.
  • Vill du boka dop i Forumkyrkan eller Fisksätra kyrka kontakta oss via telefon eller mail, se nedan.
  • Under sommaren kan man även boka vår utomhuskyrka Gläntan, som är en naturskön plats som ligger intill Nacka kyrka, bredvid Gula villan.
  • Alla personuppgifter behandlas enligt GDPR.

Hittar du ingen tid som passar eller undrar över något?

Kontakta oss på 08-546 06 100 eller nacka.forsamling@svenskakyrkan.se

Mer info om dop

Våra lokaler för dopkalas

Nacka församling lånar ut lokaler för dopkalas

Drop-in-vigsel & drop-in-dop

Vi håller både drop-in-vigsel och drop-in-dop lördagen den 3 juni vid Nacka kyrka. Kom och fira kärleken!

Barndop

Dopet är en vacker tradition och en högtidsstund som kan samla familj, släkt och vänner. Livets första fest!

Konfirmanddop

Du behöver inte vara döpt för att söka våra konfirmandalternativ, du kommer erbjudas dop på lägret!

Vuxendop

Om du inte blivit döpt som barn kan du döpas som ung eller vuxen.

Meningen med dopet

Dopet är en helig handling, ett sakrament. Handlingen är helig eftersom vi tror att Gud verkar genom den.