Bussutfärd till Uppsala

24 och 27 maj från Nacka och Fisksätra kyrka.

Fredag 24 maj 09.45 - 17.00
Vi åker från Nacka Kyrka kl 9.45 den 24 maj till Linnés Hammarby med guidning och lunch. Därefter styr vi vår resa mot Gamla Uppsala, där det blir smörgås och kaffe på
Odinslund. Vi får även en guidning i Uppsala Gamla kyrka.
Vi är åter vid Nacka Kyrka ca 17.00.
Har du frågor om resan?
Hör av dig till Susan Bergskvist, diakoniassistent, susan.bergkvist@svenskakyrkan.se

Måndag 27 maj 09.00 - 16.30
Vi åker från Fisksätra kyrka till Uppsala domkyrka där vi får en guidad tur av kyrkan. På bussen dit blir det förmiddagsfika. Vi är med på lunchmässan i kyrkan, för att sedan äta en god lunch på Domtrappkällarens restaurang som ligger bredvid kyrkan. Sedan är det fritt att ströva omkring bland de mysiga presentbutikerna eller gå till saluhallen för att köpa med sig lite godsaker hem!
Samling på stora parkeringen i Fisksätra 09.00. Vi är tillbaka i Fisksätra ca 16.30.
Har du frågor om resan?
Hör av dig till Pernilla Landin, diakon, pernilla.landin@svenskakyrkan.se.
Det går även att anmäla sig till denna bussutfärd hos Pernilla.

Kostnad: 200 kr, i det ingår resa i turistbuss med toalett, förmiddagskaffe, lunch, besök och entré enligt program (faktureras i efterskott). Möjlighet finns till helt eller delvis reducerat pris.
Anmäl dig senast 2 maj via 08-546 06 124 eller helene.p.sundstrom@svenskakyrkan.se. Observera att detta endast är en intresseanmälan. Du får besked om du kommit med senast den 9 maj.