Musik under året

Musiken är en av kyrkans grundpelare. Den kan öppna vägen mellan människor och det andliga och sätter oss i kontakt med vårt djupaste inre.

Konserter under hösten 2023:

• Lör 21 okt kl 18.00 Konsert Stockholms Motettkör KFUM,
    Byrd with friends
    Verk av bl.a.  Byrd, Ethel Smyth, Stanford och Purcell
    Szymon Rudzki, dirigent
    Fri entré
  • Sön 12 nov kl 18.00 Requiem av Gabriel Fauré.
    Anna Brämming Bjare, sopran , Carl Ackerfeldt, baryton, Pax Mariae kyrkokör
    Orkester från Kungliga Hovkapellet
    Susanne Sand, dirigent
    Biljetter á 150 kr (100 för pensionär och studerande) förköp i Mariefreds bokhandel Ev. resterande biljetter säljs vid entrén. Endast Swish eller kontant betalning.

Musikgudstjänst
På musikgudstjänsterna är det musiken, dikterna och tystnaden som talar.
Söndag kväll kl 18, ett par gånger per termin.

Musik på Nypongården
Musikens betydelse inom äldrevården går inte att underskatta. Såväl språket som minnen väcks till liv. Att själva få delta i allsången ger gemenskap och stimulans.

Sommarkvällsmusik
Vi har glädjen att kunna erbjuda församlingen sommarkonserter varje år!
Dessa hålls i Mariefreds kyrka och i den vackra kyrkoruinen Kärnbo.
Dessa konserter är en viktig mötesplats för musikälskare bland församlingsborna, turister från världens alla hörn samt sommarboende i Mariefred med omnejd.