Konfa för särskoleelever 2023-2024

Går du i grundsärskolan och vill konfirmera dig? Vi välkomnar konfirmander från hela Malmö. Du ska vara född senast 2009.

Går du i anpassad grundskola alternativt anpassad gymnasieskola och vill konfirmera dig? Vi välkomnar konfirmander från hela Malmö. Du ska vara född senast 2009.

Vi jobbar utifrån varje konfirmands särskilda behov och anpassar träffarna därefter. Därför är det viktigt att vårdnadshavare kommer på uppstartsmötet. På mötet tar vi in all information som vi behöver för att göra just din tid som konfirmand så bra som möjligt.

I huvudsak är träffarna i Oxie församlingsgård och kyrka. Vi åker inte på läger, utan vi har tre fristående lägerdagar.

Dag och tid

• Måndagar, 16.00–17.30 – var tredje måndag,
  • Start 18 september

11 maj 2024 i Oxie kyrka.

Sista anmälningsdag

Måndagen 28 augusti.

Informationsmöte

Informationsmöte för konfirmand och anhörig sker måndag 4 september kl 18.00.

Anmäl dig till konfirmation 2022-2023!

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Konfirmeras efter åttan eller som vuxen

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.