Foto: Jenny Wollin

Fira gudstjänst i Kirsebergskyrkan

Kirsebergskyrkan vill vara ett rum för vila, glädje och stillhet. I Kirsebergskyrkan firas det gudstjänst i stort sett varje dag.

Gudstjänstkalender för Kirsebergskyrkan

I kalendern nedan ser du de gudstjänster som hålls i Kirsebergskyrkan den närmaste tiden.

Tryck på ikonerna i anslutning till kalendern om du vill ändra till att se vecko- eller månadsvy. Använd förstoringsglaset bland ikonerna för att söka.

Se kalender för gudstjänster i hela Malmö

Olika gudstjänstformer i Kirsebergskyrkan

Andakt i samband med sopplunchen kl. 12.10

En kortare andakt inne i Backasalen, efteråt serveras vegetariska hemlagade soppor och hembakat bröd. Kostnad  för soppa och bröd, vatten att dricka 35 kr. Kaffe, kaka 10 kr/st

Morgonmässa onsdag kl. 8.30

Mässa söndag kl. 17

Undantag adventssöndagarna då mässa firas kl. 11

Himlagott- en gudstjänst på barnens villkor

Vid några tillfällen per termin, tisdagar och söndagar firas det Himlagott i Kirsebergskyrkan. En kortare mässa eller andakt anpassad för stora och små.

Se aktuella datum och tider i kalendern.

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.

Få information om kommande gudstjänster

Hand håller mobil som visar appen Kyrkguiden
Foto: Gustaf Hellsing / IKON

Du kan också få gratis information om kommande gudstjänster genom att

Swisha söndagens kollekt

Qr-kod för att swisha söndagens kollekt i Kirsebergskyrkan

Saknar du kontanter kan du swisha söndagens kollekt till 123 512 86 08. Du kan också välja att scanna qr-koden ovan i din Swishapp.

Obs! Swishar du annan dag än söndag går din gåva till Malmö pastorats diakonala arbete.

Församlingskollekter 2022 Kirsebergskyrkan

3 april

Ecpat Sverige, barnrättsorganisation som arbetar mot sexuell exploatering av barn. Organisationsnummer 802402-5499, bankgiro 903-4349.

14 april

Guatemalagruppen, Malmö

17 april

BRIS barnens rätt i samhället. Organisationsnummer 802013-3420, plusgiro 901504-1.

8 maj

Guatemalagruppen, Malmö

26 juni

Skåne Stadsmission Organisationsnummer 846004-8716,
bankgiro 900-3252.

10 juli

Clownronden sjukhusclowner vid barnklinikerna i Malmö, Lund, Helsingborg, Kristianstad och Ystad. Organisationsnummer 846501-8755, bankgiro 900-2700.

28 augusti

Korg med pengar

Ge kollekt

Varje söndag i kyrkan samlas veckans kollekt in. I Malmös kyrkor kan du skänka kollekt kontant eller via Swish. Läs om swishnummer till lokala kyrkor, riks-, stifts- och församlingskollekter.

En man och en kvinna håller i en korg för kollekt

Bli gudstjänstvärd

Som gudstjänstvärd är du med och delar på uppgifterna i söndagens högmässa. Det kan handla om att hälsa besökare välkomna, läsa en text eller bön, bära kors eller ljus i processionen, hjälpa till vid nattvarden eller ta upp kollekt.