Besök Kirsebergskyrkan

Här hittar du kontaktuppgifter till Kirsebergskyrkan och information om t.ex tillgänglighet, lokaluthyrning och du kan även göra en virtuell rundtur i kyrkan.

Kirsebergskyrkan

Kirsebergskyrkan invigdes 1928 på backarna i arbetarstadsdelen med samma namn. Kyrkan är ritad av domkyrkoarkitekten Theodor Wåhlin.

Se hur Kirsebergskyrkan ser ut inuti med Google View 360

Öppettider

Alla dagar kl. 9-15.

Antal platser

Kyrkan har 125 platser.

Altargångens längd
Antal bänkvaser/bänkljus
Barnhörna
Tillgänglighet

Huvudingång i markplan. Handikapparkering på gatumark (betalparkering). HWC. Hörslinga.

Wifi

Anslut till "Svenska kyrkan Gäst". Starta din webbläsare. Logga in. Anslut med dina inloggningsuppgifter. Har du inte något konto väljer du "Skapa konto" och följer instruktionerna. OBS! Du måste verifiera din e-post inom 10 minuter första gången du ansluter.

Vattenverksvägen 25, Malmö på Google Maps

Kontakta Kirsebergskyrkan

Telefon

040-27 91 30. Telefontid måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 9-12 och kl. 13–15, onsdag kl. 13-15.

Bokning av dop, bröllop och begravning

040-27 90 01. Telefontid helgfria vardagar kl. 9-15, lunchstängt kl. 12-12.30. Dop kan också preliminärbokas via vår webbtjänst Boka dop på nätet.

kirseberg.malmo@svenskakyrkan.se

Vattenverksvägen 25, 21221 Malmö på Google Maps

Malmö pastorat, Kirsebergskyrkan, Box 346, 201 23, Malmö.

Öppettider

Kyrkan och receptionen är öppen vardagar kl. 9-15. Fredagar stänger receptionen kl. 14.30.

facebook.com/kirsebergskyrkan

uthyrning av församlingssal

Lokal efter dop eller begravningsgudstjänst

I Kirsebergs församlingshem kan du låna församlingsalarna Backasalen och Röda rummet. Dubbeldörrar kan öppnas mellan Backasalen och Röda rummet, då får det totalt plats 80 gäster. Det finns tillgång till porslin, diskutrymme, kaffeautomat o kyl.  Vid dop eller begravning kostar det inget att låna lokal, men förbokning måste göras. Efter sammankomsten städar du själv.

Backasalen har plats för 50 gäster

Under rådande pandemi är antalet gäster begränsat till 30 st.

Röda rummet har plats för 30 gäster

Under rådande pandemi är antalet gäster begränsat till 10 st.

Information och bokning

Kontakta expeditionen 040-27 91 30