Foto: Kristin Lidell/Ikon

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst! Här kan du läsa om var och när nästa gudstjänst firas.

Vi strävar efter att alla ska känna sig välkomna och beröras i gudstjänsterna i Malå församling oavsett om man är troende eller vilka tidigare erfarenheter man har. Kyrkan och gudstjänsten välkomnar alla, även dig!

Sångandakter

Här kan du läsa mer om sångandakter på Miklagård, Sörgården och Furugatan 5.

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Gudstjänsten

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar, och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

En kyrka full av besökare.

Olika former av gudstjänster

En gudstjänst är alltid offentlig och du som vill delta är välkommen, precis som den du är. Gudstjänsterna utformas på olika sätt och har olika namn.

En präst har en regnbågsfärgad stola över axlarna.

Hbtqi

Kristen tro och hbtqi-personers rättigheter hänger ihop. Båda handlar om identitet. De handlar också om varje människas frihet att vara den man är och Guds kärlek till varje människa.

En man sitter i bilen med händerna knäppta på ratten.

Sök din tro

I Svenska kyrkan finns plats för dig som är nyfiken på kristen tro. För dig som vill göra andliga upptäckter och undrar över livet som kristen.

Biblar på olika språk, ett brinnande stearinljus och en kruka står på en stenhylla.

Planera din bibelläsning

Vill du läsa Bibeln men vet inte var och hur du ska börja? Kyrkoåret har utvalda bibeltexter för varje vecka. Du kan också utgå från en bibelläsningsplan, som tipsar om vilka delar av Bibeln du kan läsa varje dag.

Upptäck kyrkan i appen Kyrkguiden

Med hjälp av Kyrkguiden kan du upptäcka mer än 3 000 kyrkor och platser. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang.

Läs mer om appen