Kyrkorna i Lycksele församling

Här kan du läsa om de kyrkor och församlingshem som finns inom församlingen

Forsdalakyrkan

Forsdalakyrkan ingår i distriktet Forsdala, som är en del av Lycksele församling. Kyrkan ligger mitt i bostadsområdet Forsdala, nära Forsdalaskolan.

Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan finns när någon behöver samtala för att bearbeta oro, sorg och livskriser; när behov finns för närvaro, andakt, förbön, nattvard eller utläsning.

Norrängskyrkan

Norrängskyrkan är en samarbetskyrka mellan Lycksele församling och Lycksele EFS.

Sankta Anna underjordskyrka

90 meter ner i berget finns en förunderlig kyrka

Margaretakyrkan

Margaretakyrkan ägs och drivs av Hembygdsgillet i Lycksele. Kyrkan ligger vid älvkanten intill den gamla kyrkplatsen på Gammplatsen.

Örträsk kyrka

Med sin placering på en höjd vid sjön Örträskets östra strand utgör Örträsk kyrka ett riktmärke för hela bygden.

Björksele kyrka

Björksele kyrka ligger vackert på en höjd vid Vindelälven, en av Sveriges få kvarvarande orörda älvar.