Foto: Anne Edström

Uppdatering av maximalt antal gäster i kapellen på Norra kyrkogården i Lund

Nyhet Publicerad

Från och med den 9 februari tar vi bort restriktionerna gällande besöksantal i våra kapell på Norra kyrkogården.

Med anledning av att restriktionerna tas bort den 9 februari så återgår vi till det vanliga maximala antalet besökare som vi tillåter i kapellen på Norra kyrkogården. Det innebär maximalt 45 sittande gäster i Uppståndelsens kapell och 100 sittande gäster i Sankt Olofs kapell. Detta gäller alla begravningar, även borgerliga.

Vi vill poängtera att några få rekommendationer för att begränsa smittspridning fortfarande kvarstår. Det är viktigt att hålla god handhygien, samt att stanna hemma när man är sjuk, även vid lindriga symptom.

Det är även fortsatt möjligt att hålla begravningsakten utomhus på vår uteceremoniplats i nära anslutning till S:t Olofs kapell.

Har ni frågor är ni varmt välkomna att kontakta någon av oss på kyrkogårdsavdelningen.