Foto: Gustaf Helsing

Allhelgonahelgen 2021

På Alla helgons dag är många av kyrkorna i Lund öppna och personal finns på plats på kyrkogårdarna för samtal och en varm kopp kaffe.

alla helgons dag lördag 6 november
på Norra kyrkogården i Lund:

10-16 Kaffe på kyrkogården
Norra kyrkogården
Vi serverar en varm kopp kaffe vid Uppståndelsens kapell och vid stora korset på kyrkogården.

12.00 och 14.00 Kyrkogårdsvandring
Start vid Sankt Olofs kapell
Magnus Malmgren leder vandringen.

11-15 Musik
Sankt Olofs kapell
Möjlighet till ljuständning. Präst och diakon finns tillgängliga för samtal.

16.00 Minnesgudstjänst
Sankt Olofs kapell
Präst Anna Davidsson Bremborg, musik Hampus Söndrebro

På Alla helgons dag är många av kyrkorna öppna runt om i Lund, och personal finns på plats på kyrkogårdarna för samtal och en varm kopp kaffe. Hitta din församling nedan för att se vad som händer under Allhelgonahelgen i din församling.

Allhelgonahelgen

Allhelgona är den tid på året då vi tillsammans med människor i Sverige och världen uppmärksammar och minns dem som har lämnat det här livet. Det är en helg då vi påminner oss om att döden finns, och drabbar oss alla. I kyrkan påminns vi också om att det finns hopp om ett liv efter döden.