Foto: Gustaf Hellsing/Ikon

Behandling av personuppgifter

Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas från, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Svenska kyrkan är Sveriges största medlemsorganisation och behandlar personuppgifter om väldigt många personer. Juridiskt sett består Svenska kyrkan av flera olika delar, som bland annat stift, pastorat och församlingar.

Luleå domkyrkoförsamling är en stadsförsamling i Svenska kyrkan och omfattar centrala Luleå, Östermalm, Bergviken, Kallkällan, Klintbacken, Mjölkudden, Munkeberg, Notviken, Tuna, en del av Karlsvik, Björkskatan, Hertsön, Kronan, Lerbäcken, Lulsundet, Lövskatan, Malmudden, Skurholmen, Svartöstan och Örnäset.

Vi behandlar personuppgifter för att kunna bedriva församlingsverksamhet och begravningsverksamhet. Du kan läsa mer under respektive rubrik nedan.

Behandling av personuppgifter i församlingsverksamheten

Luleå domkyrkoförsamling behandlar personuppgifter för att kunna bedriva verksamhet. Här kan du läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har.

Behandling av personuppgifter i begravningsverksamheten

Läs mer om hur Luleå domkyrkoförsamling hanterar personuppgifter i samband med begravning.

Kontaktuppgifter kring GDPR-frågor

Kontaktperson i församlingen:
Sofi Wennberg, personalhandläggare, tel 0920-26 48 09.
E-post: sofi.wennberg@svenskakyrkan.se.

Dataskyddsombud:
Sophia Silfvernagel, AGIO, mobil 070-630 67 57.
E-post: sophia.silfvernagel@agio.se