Droppar i vatten
Foto: Jonas Lindqvist

Mindfulness

Bli vän med nuet

Välkommen att prova på mindfulness under 5 tisdagar i Lövestads församlingshem.

Mindfulness innebär närvaro i nuet och ökad medvetenhet om tankar och känslor. Att vara mindful är att vara medveten om nuet utan att ständigt döma eller bedöma det. Forskning visar att mindfulness bland annat ger minskad stress, ökad självinsikt och förmåga till koncentration, samt bättre sömn. Smärtor i kroppen kan minska eller försvinna.

Mindfulness ökar också medkänslan med dig själv och andra.

Med enkla övningar, som kroppscanning, andningsteknik, meditation och avslappning kan du bli vän med dig själv, din kropp och ditt nu, och får ökad glädje och livsenergi.

Du kan också lägga märke till att du har fler val i en situation än vad du trodde när du var stressad, och du får hjälp att inse när du inte kan påverka en situation, utan måste lämna eller släppa den.

Mindfulness är kärlek och omsorg om dig själv. Det är du värd!

Vi träffas följande tisdagar mellan 14.00 och 16.00:
25 februari, 3 mars, 10 mars, 17 mars och 24 mars.
Vi börjar varje träff med en fika och sedan utforskar vi mindfulness tillsammans. Ta gärna med filt och kudde.

Anmäl dig till mig på telefon 070-300 61 14 eller maila till:
katarina.martensson@svenskakyrkan.se
Hjärtligt välkommen.