Altaret i Tolånga kyrka
Foto: Helen Lindqvist

Bibelsamtal

Få textsamlingar lyckas engagera läsare flera tusen år efter deras tillkomst. En sådan samling texter kallar vi för bibeln. Denna bok eller samling av böcker är helig skrift för såväl judar och kristna som muslimer – men förstås och tolkas olika.

Bibelsamtalet flyttar till Rosenlund i december 2019. Vi samlas i salongen på nedre plan för ett förutsättningslöst samtal om bibelns texter. Du ser när i Kyrkodagboken på sista sidan. Ingen
föranmälan - det är bara att komma.

En av anledningarna till att så många människor fortfarande läser bibelns berättelser beror på den kraft eller energi som finns i berättelserna. Att få läsa tillsammans med andra gör tolkningen än mer spännande och öppen.
Vill du veta mer finns det tre bra hemsidor på svenska: www.bibelsajten.nu, www.bibelsallskapet.se eller www.bibeln.se.