Utbildningsdagar för dig som ansvarar för fastighets- och/eller begravningsverksamhet. Båda dagarna kan du välja mellan olika pass om bland annat upphandling, fastighetsregistret, tillstånd enligt kulturmiljölagen samt om inköp och effektivare fakturahantering.
Onsdag den 14 januari handlar om vad du behöver veta som huvudman för begravningsverksamheten. Därför är även kyrkoherdar varmt välkomna denna dag. Passen hålls av jurist Sofia Skoog, ekonom Liselotte Ågren och Anki Bondesson som är nationell samordnare för begravningsverksamheten. För dig som arbetar enbart med fastighetsfrågor finns det såklart andra pass att välja på denna dag, vi återkommer med mer detaljerat program.
Medverkande
Sofia Skog, Anki Bondesson, Liselotte Ågren och Stefan Lindqvist från kyrkokansliet, Karin Eriksson, nationell samordnare hållbart entreprenadupphandling. Raoul Hjertström, länsstyrelsen Östergötland. Johan Lundström, Finspångs församling, Stefan Weinerhall och Stefan Ståhlgren, Folkungabygdens pastorat m.fl.
Fakta
Tid: 13–14 januari, välj en dag eller båda. 13/1 kl 8:30–17, 14/1 kl 8–15:30
Plats: Vårdnäs stiftsgård
Kostnad: Deltagande en dag 700 kr. Deltagande två dagar 1400 kr. Tillval middag tisdag kväll 300 kr. Tillval övernattning 1100 kr
Målgrupp: Fastighets -och kyrkogårdsansvariga inkl biträdande samt fastighetsförvaltare. Onsdag den 14 januari riktar sig programmet även till kyrkoherdar.
Anmälan: Anmäl dig här senast 15 december