Logga in

När du loggat in på din dator är du också inloggad i administrationen för externwebben. Administrationen är platsen där du skapar och redigerar webbsidor och på andra sätt underhåller din webbplats.

Skärmdump som visar administrationens startsida.
Så här ser administrationens startsida ut. I menyn till vänster kan du klicka för att hitta befintligt innehåll eller skapa nytt. I mittspalten kan du klicka på Se trender för att se webbplatsstatistik. Under finns länkar till nyheter.

Genväg för att administrera en publicerad webbsida

Om du är på en sida på svenskakyrkan.se kan du gå upp till url-fältet och byta www till admin (till exempel admin.svenskakyrkan.se/dop). Då får du upp en meny till höger, med en skiftnyckel, ett plustecken och tre punkter. Klicka på skiftnyckeln för att redigera sidan. Klicka på de tre punkterna om du vill veta vem som publicerade sidan eller se en tidigare version.

Skärmdump som visar hur du tar en genväg in i administrationen.
Byt ut www i url:en till admin om du vill komma åt att redigera en specifik sida på din webbplats..