S:ta Gertruds kapell

Läs mer om kapellet här!

Vad är S:ta Gertruds kapell?

S:ta Gertruds kapell uppfördes 1903 och är ett begravningskapell som ligger på Laholms kyrkogård. Endast begravningar äger rum i kapellet och är en vacker plats för avsked för både borgerliga och kyrkliga begravningar.

Under allahelgonahelgen öppnas kapellet ofta för besökare till kyrkogården för en värmande kopp kaffe, tröstande musik och hjärtliga samtal.

Det finns plats för 65 personer i kapellet.

Bokningar och frågor hänvisas till pastorsexpeditionen.

Kontakta oss

Söker du värdinnan Josefina, prästen Anders, kyrkomusikern Kim eller kanske pedagogen Hampus? Här finns alla kontaktuppgifter!

Våra kyrkogårdar

Inom Laholms pastorat finns det fyra kyrkogårdar: S:t Clemens kyrkogård, Laholms kyrkogård, Skogaby kyrkogård och Skummeslövs kyrkogård.

Begravningen - att säga farväl

När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt att få ta ett sista farväl. I kyrkan gör vi det i en begravningsgudstjänst då vi överlämnar den som dött till Gud.