Foto: Mikaela Jakobsson

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan - här finns alltid en plats för dig!

Du är viktig!

Inte bara för oss men också för de behövande, för Laholm & Skummeslöv och byarna runtomkring. För dig som medlem i Svenska kyrkan har du rätt till kyrkans tjänster som bröllop och begravningsgudstjänst i Svenska kyrkans ordning och att få rösta i kyrkoval.

Vi finns där för dig vare sig du känner sorg, glädje, tacksamhet eller vad det nu är du känner. Kyrkan är en plats för livets stora högtider som dop, konfirmation, bröllop och begravning, men också för dina egna tankar. Kyrkan finns där vid olyckor och kriser – här där du bor, nationellt och i världen.

Hur blir jag medlem?

Skriv ut blanketten här nedan och fyll i den. Skriv under med ditt namn, ort och datum och skicka sedan in den till din församling per post. Om du inte har tillgång till en skrivare, kan du kontakta din församling för att få hjälp. Du kan även skriva en egen anmälan om inträde och skicka den till din församling. Din anmälan ska innehålla följande uppgifter:

- för- och efternamn
- personnummer
- adress
- eventuell uppgift om dop
- underskrift

Är du inte folkbokförd i Sverige? Inga problem!

Om du inte är folkbokförd i Sverige ska du lämna en anmälan om inträde i Svenska kyrkan till den församling som du har eller vill ha en relation med.

Har du frågor?

Det kan vara funderingar gällande Svenska kyrkan i Laholm & Skummeslöv, ditt medlemskap eller kyrkan i stort får du mer än gärna kontakta oss! Här finns plats för dig som tror eller tvivlar, för dig som längtar efter andlig och social gemenskap. Kom som du är och ta del av tro, kärlek & hopp - varje vecka, året runt!