Skummeslövs församlingshem

Läs här för info om församlingshemmet i Skummeslöv!

Skummeslövs församlingshem är ett stort församlingshem som har både barnverksamhet, vuxenverksamhet och även körverksamhet. Församlingshemmet rymmer totalt ca 149 personer.

Vill du hyra församlingshemmet?

Vill ni hyra till dopkalas, släktträff eller bara för att fika med vännerna? Bokning görs hos pastorsexpeditionen.
Vid frågor går det bra att kontakta vaktmästare/värdinna Anna Barrefors 0430-160 26.

Adress: Marbäcksvägen 1, 312 96 Skottorp

Verksamhet

Öppen förskola

För små barn 0 - 5 år med föräldrar eller vuxen! Välkommen!

För små sångfåglar!

Har du en liten sångfågel där hemma som vill utforska sång och stämmor? Hjärtligt välkommen att prova på någon av våra barnkörer. Ledare är vår underbara kantor Anneli Segerstedt.

Kontakta oss

Söker du värdinnan Josefina, prästen Anders, kyrkomusikern Kim eller kanske pedagogen Hampus? Här finns alla kontaktuppgifter!

Kostnad för uthyrning av församlingshem i Laholms pastorat

Pastoratet har 4 olika taxor, beroende på i vilket syfte och hur länge du har tänkt att hyra församlingshemmet. Du kan även hyra linnedukar om du hyr lokalen, bra va? Har du frågor om taxan får du gärna kontakta oss!

Taxa 1

Gäller för privatpersoner samt näringsidkare/företag.
Halv dag (max 4 tim) - 1 300 kr
Heldag (mer än 4 tim) - 2 100 kr

Taxa 2

Gäller för alla föreningar/organisationer vid uthyrning för längre tid än 2 tim eller fler än 15 personer. Gäller vid uthyrning för fest/samvaro/minnesstund i samband med kyrkliga handlingar, avseende medlemmar i andra församlingar inom Svenska kyrkan.
Halv dag (max 4 tim) - 700 kr
Hel dag (mer än 4 tim - 1 100 kr

Taxa 3

Gäller vid mindre föreningssammankomster, t ex styrelsemöten, max 15 personer. OBS! kök ingår ej.
Max 2 tim, max 15 personer - 300 kr

Utan kostnad

Lokal får disponeras utan kostnad för fest/samvaro/minnesstund i samband med kyrkliga handlingar, avseende medlemmar i Laholms och Skummeslövs församlingar.
Gästande grupper från andra församlingar inom Svenska kyrkan får låna lokal utan kostnad, ev förtäring till självkostnadspris.

Hyra av linnedukar - 100 kr/duk.