Mellbystrandsgården

Välkommen till strandnära Mellbystrandsgården. Läs info om kyrkorummet här!

Mellbystrandsgården invigdes 1997 och är en församlingsgård med kyrksal. Kyrksalen och församlingsgården rymmer cirka 90 personer.

Verksamhet i Mellbystrandsgården

I Mellbystrandsgården firas gudstjänst varannan söndag kl 14.00. Dop kan ske i en söndagsgudstjänst, men även en lördag i en dopgudstjänst. Kontakta gärna oss på vår pastorsexpedition för bokning.

Mellbystrandsgården används även flitigt av barnverksamheten men här samlas även gruppen Eftermiddagslediga och vissa år finns också konfirmander i huset.

Vill du hyra Mellbystrandsgården?

Pastoratet har 4 olika taxor, beroende på i vilket syfte och hur länge du har tänkt att hyra församlingshemmet. Du kan även hyra linnedukar om du hyr lokalen, bra va? Har du frågor om taxan får du gärna kontakta oss!
Bokning görs hos pastorsexpeditionen på telefon: 0430-160 00.

Adress: Cirkelvägen 19, 312 61 Mellbystrand

Taxa 1

Gäller för privatpersoner samt näringsidkare/företag.
Halv dag (max 4 tim) - 1 300 kr
Heldag (mer än 4 tim) - 2 100 kr

Taxa 2

Gäller för alla föreningar/organisationer vid uthyrning för längre tid än 2 tim eller fler än 15 personer. Gäller vid uthyrning för fest/samvaro/minnesstund i samband med kyrkliga handlingar, avseende medlemmar i andra församlingar inom Svenska kyrkan.
Halv dag (max 4 tim) - 700 kr
Hel dag (mer än 4 tim - 1 100 kr

Taxa 3

Gäller vid mindre föreningssammankomster, t ex styrelsemöten, max 15 personer. OBS! kök ingår ej.
Max 2 tim, max 15 personer - 300 kr

Utan kostnad

Lokal får disponeras utan kostnad för fest/samvaro/minnesstund i samband med kyrkliga handlingar, avseende medlemmar i Laholms och Skummeslövs församlingar.
Gästande grupper från andra församlingar inom Svenska kyrkan får låna lokal utan kostnad, ev förtäring till självkostnadspris.

Hyra av linnedukar - 100 kr/duk.

Kontakta oss

Söker du värdinnan Josefina, prästen Anders, kyrkomusikern Kim eller kanske pedagogen Hampus? Här finns alla kontaktuppgifter!

Barngrupper 6-9 år

Är du mellan 6-9 år? Här kan du se vilka barngrupper vi har för dig.

Öppen förskola

För små barn 0 - 5 år med föräldrar eller vuxen! Välkommen!