Laholms församlingshem

Mer info om Laholms församlingshem hittar du här!

Välkommen till Laholms församlingshem!

I Laholms församlingshem hittar du det mesta - här finns gott om porslin, stora ytor i både samlingssal och kök. Här finns plats för både den lilla och den stora familjen! Församlingshemmet går att hyra för dopkalas, minnesstund, årsmöten och andra träffar. Det finns barnstolar till dom allra minsta att tillgå. Köket är utrustat med två kylskåp och diskmaskin.

Det får plats ca 149 personer i salen och går att hyra hel- eller halvdag (se taxa längre ner). Bokning görs hos pastorsexpeditionen, men frågor om lokalen besvaras gärna av värdinna/vaktmästare Josefina Kling 0430-160 37.

Adress: Vingesgatan 10, 312 30 Laholm

Kostnad för uthyrning av församlingshem i Laholms pastorat

Pastoratet har 4 olika taxor, beroende på i vilket syfte och hur länge du har tänkt att hyra församlingshemmet. Du kan även hyra linnedukar om du hyr lokalen, bra va? Har du frågor om taxan får du gärna kontakta oss!

Taxa 1

Gäller för privatpersoner samt näringsidkare/företag.
Halv dag (max 4 tim) - 1 300 kr
Heldag (mer än 4 tim) - 2 100 kr

Taxa 2

Gäller för alla föreningar/organisationer vid uthyrning för längre tid än 2 tim eller fler än 15 personer. Gäller vid uthyrning för fest/samvaro/minnesstund i samband med kyrkliga handlingar, avseende medlemmar i andra församlingar inom Svenska kyrkan.
Halv dag (max 4 tim) - 700 kr
Hel dag (mer än 4 tim - 1 100 kr

Taxa 3

Gäller vid mindre föreningssammankomster, t ex styrelsemöten, max 15 personer. OBS! kök ingår ej.
Max 2 tim, max 15 personer - 300 kr

Utan kostnad

Lokal får disponeras utan kostnad för fest/samvaro/minnesstund i samband med kyrkliga handlingar, avseende medlemmar i Laholms och Skummeslövs församlingar.
Gästande grupper från andra församlingar inom Svenska kyrkan får låna lokal utan kostnad, ev förtäring till självkostnadspris.

Hyra av linnedukar - 100 kr/duk.

Verksamhet

Öppen förskola

För små barn 0 - 5 år med föräldrar eller vuxen! Välkommen!

Kontakta oss

Söker du värdinnan Josefina, prästen Anders, kyrkomusikern Kim eller kanske pedagogen Hampus? Här finns alla kontaktuppgifter!