Hjälp att bära!

På nationaldagen placerades gåvokassar ut runt om i Laholm, Mellbystrand, Skummeslöv, Ahla och Skogaby för att sprida hopp och glädje i dessa coronatider.

Den 6/6, på nationaldagen placerades gåvokassar ut runt om i Laholm, Mellbystrand, Skummeslöv, Ahla och Skogaby för att sprida hopp och glädje i dessa coronatider. Bakom initiativet ligger Svenska kyrkan i Laholm-Skummeslöv.

Innehållet i kassen är: Blomfrön – för att plantera, vårda och se något stort växa, vykort med frimärke och penna – så att man enkelt kan skicka en hälsning till någon som behöver muntras upp, desinfektionsservetter – av ren omtanke och godis – som en påminnelse om livets goda.

Många gåvokassar är placerade på allmänna platser i Laholm, Skummeslöv, Mellbystrand, Ahla och Skogaby för att sprida hopp och glädje!

- I dessa tider behöver vi hopp och glädje. Många är ensamma, ledsna och oroliga. Men du ska veta att du är inte ensam. Oavsett om du tror eller tvivlar – så finns Svenska kyrkan för dig. Medmänsklighet är viktigare än någonsin – tillsammans kan vi göra skillnad! säger Anders Knutsson, kyrkoherde i Laholms pastorat.