En vitklädd person håller i handen på en bebis i dopklänning.
Foto: Albin Hillert/Ikon

Boka dop online

Här kan du boka dop hos oss på webben!

Vad roligt att du funderar på att döpa ditt barn hos oss!

Här kan du hitta lediga doptider i Skummeslövs kyrka och S:t Clemens kyrka i Laholm. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor/kapell är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mejl!

Vi erbjuder två familjer i varje dopgudstjänst att döpa sitt barn under samma tid. Vi arbetar hela tiden för att kunna göra fler tider bokningsbara online. När du har skickat en bokningsförfrågan kommer du att få en bekräftelse av expeditionen när vi behandlat bokningen. Vår förhoppning är att kunna administrera din förfrågan inom 5 arbetsdagar. Har du inte fått någon bekräftelse? Bokningen är preliminär tills en bekräftelse har landat i din brevlåda där hemma eller i din e-post. Hör gärna av dig till expeditionen om du saknar en, alternativt kolla i din skräppost.

Hjälp med bokning?

Har du andra önskemål, vill hyra församlingshem för dopkalas eller låna dopklänning? Hittar du kanske ingen tid som passar, vill boka annan kyrka/kapell eller saknar fullständigt personnummer på den som ska döpas? Du är såklart varmt välkommen att kontakta pastorsexpeditionen på 0430-160 00 eller mejla laholm.pastorat@svenskakyrkan.se. Det går också bra att besöka oss på Danska vägen 1, 312 31 Laholm under expeditionstider.

Med reservation för ändringar.

Kontakta oss

Söker du värdinnan Josefina, prästen Anders, kyrkomusikern Kim eller kanske pedagogen Hampus? Här finns alla kontaktuppgifter!