Borgvalla

Gillar du dricka kaffe, prata eller sjunga? Bli vår nästa Borgvallavolontär!

Uppdrag: En gång i månaden hjälper du till vid samlingen med de boende som vill delta i våra trivselträffar eller gudstjänst.

Som trivselvolontär dukar du fram och av, serverar kaffe och kaka, samtalar med deltagarna och hjälper till under andakten. Volontärerna som är med i trivselgruppen är uppdelade i två grupper och har var sin måndag i månaden och träffas mellan klockan 10.00-12.00.

Som gudstjänstvolontär ställer du iordning gudstjänstbordet och hjälper de boende att hitta rätt psalm och ,om du vill, hjälpa till att dela ut nattvard när det är mässa. Dukar fram och av kyrkkaffet och samtalar med deltagarna. Gudstjänstgruppen består av några volontärer, diakon, präst och kyrkmusiker, gudstjänsten är tredje tisdagen i månaden och vi träffas mellan klockan 10.00-12.00.

Vill du vara med och sätta guldkant på våra träffar på Vårdboendet Borgvalla i Vallåkra? kontakta: