Foto: Sofi Sandström

Vi söker gravrättsinnehavare till gravar på kyrkogårdarna vid Kungsängens kyrka och Västra Ryds kyrka

Vilka gravar gäller det? De gravplatser som vi söker gravrättsinnehavare till har en grön skylt vid graven med uppmaningen att kontakta oss. Vill du veta om denna information rör dig eller om du är antecknad som gravrättsinnehavare, kontakta oss.

Kontakta oss via e-post: kungsangen.vastraryd@svenskakyrkan.se
Telefon: 08-581 614 60, lämna ett meddelande så hör vi av oss.

Gravsatta personer har en eller flera närstående, anhöriga som är gravrättsinnehavare. Graven behöver inte vara gammal för att kyrkan ska efterlysa gravrättsinnehavare som kan ha avlidit, anhöriga kanske inte har gravbrevet kvar som man fick när man blev gravrättsinnehavare, eller glömt att meddela oss den nya kontakpersonen.

Vi behöver kontakt med er senast 2022-11-30. Om Kungsängen-Västra Ryds församling inte får kontakt med gravrättsinnehavaren före denna tid så kan gravplatsen komma att betraktas som återlämnad. Det innebär att graven blir ledig till någon annan och gravutsmyckning som tex. gravsten tas bort.

Den 23 oktober 2021
Kungsängen-Västra Ryds församling