Foto: Sofi Sandström

Pilgrimsvandra i Västra Ryd - på egen hand

Pilgrimsvandring har alltid en kyrka som mål. Välj gärna ett tema för din vandring. Du hittar dem i brevlådan vid parkeringen som finns framför kyrkan. Det finns tre olika teman: "Pilgrimens sju nycklar", "Vägmärken" och "Frälsarkransen". Glöm inte och ta med dig en vattenflaska. Se också Livgardets information om eventuell övning i området. Klicka in på sidan och följ länken till Livgardets information.

Innan du börjar vandring!

Besök Livgardets anslagstavla, där finns karta och information om eventuella militärövnningar i området (Livgardets anslagstavla finns på Granhammarsvägen, efter busshållplatsen Torrnålsvägen i Brunna. Innan avfarten till Västra Ryd från Kungsängen.)

Se Livgardets information om eventuell övning i området.
Information finns på Livgardets hemsida. Följ länken:

Försvarsmakten/Livgardets information

Pilgrimsvandra i Västra Ryd - på egen hand

Pilgrimsvandring har alltid en kyrka som mål. Välj gärna ett tema för din vandring. Du hittar dem i brevlådan vid parkeringen som finns framför kyrkan. Det finns tre olika teman:  "Pilgrimens sju nycklar", "Vägmärken" och "Frälsarkransen". Glöm inte och ta med dig en vattenflaska. Följ gärna med oss på en guidad vandring, mer information här!
Guidade pilgrimsvandringar

I brevlådan finns tre olika teman.

• Pilgrimens sju nycklar.

• Vägmärken av Dag Hammarskjöld.

• Frälsarkransen.

Med önskan om en givande pilgrimsvandring!