Foto: Gustaf Hellsing, IKON

Nyfiken på kristen tro?

Våren 2024 finns en ny chans att gå en Alphakurs - introduktionskursen i kristen tro. Vi håller till i Ytterby församlingshem på onsdagar.

Alpha är öppen för alla som är intresserade av att upptäcka vad kristen tro handlar om och få utforska meningen med livet tillsammans med andra.
Du kan gå på Alphakurs av många olika skäl. En del har frågor och funderingar de burit på och vill diskutera, en del har aldrig varit i kyrkan, andra har firat gudstjänst hela sitt liv.

När och var?
Vi träffas i Ytterby församlingshem onsdagar kl 18.30-21.00. Första tillfället 17 januari är en introduktionskväll där du har möjlighet att känna dig för hur det är och bestämma om du vill fortsätta gå kursen.

Hur går en träff till?
Varje kväll börjar med att vi äter tillsammans. Sedan lyssnar vi till ett kort föredrag då vi tittar på någon aspekt av den kristna tron. Därefter finns möjlighet att i grupper samtala om dagens tema, ställa frågor och bidra med tankar och funderingar.

Anmälan senast 14 januari.

För mer information, kontakta Per-Olof Holm, per-olof.holm@svenskakyrkan.se , 0303-37 70 47.

Välkommen med din anmälan i formuläret nedan!

Har du frågor om hur vi behandlar personuppgifter i Kungälv-Ytterby församling, hör av dig till församlingens expedition, 0303-377000, kungalv.forsamling@svenskakyrkan.se eller vänd dig till ledaren för gruppen. Har du/ni skyddade uppgifter ber vi er att kontakta ledaren direkt för anmälan istället för att använda detta formulär.